BRIDGECLUB DOUBLET |
HUISHOUDELIJK REGLEMENT Artikel 1. Oprichting Bridgeclub Doublet is opgericht
in mei 1984. Artikel 2. Doel Het doel van de vereniging is
het beoefenen van het bridgespel in de ruimste zin van het woord. Artikel 3. Leden Leden kunnen zijn: inwoners van
Mierlo en omgeving. Artikel 4. Maximum ledental Het maximum aantal leden is
afhankelijk van de beschikbare ruimte; het bestuur zal jaarlijks hieromtrent
een voorstel doen aan de Algemene Ledenvergadering. Artikel 5. Rechten Alle leden hebben stemrecht op
de vergadering en mogen aan alle door de vereniging georganiseerde
activiteiten deelnemen. Artikel 6. Plichten Alle leden zijn gehouden aan de
in de reglementen genoemde regels. Artikel 7. Contributiejaar Het contributiejaar loopt van
het einde tot het begin van de zomervakantie. Artikel 8. Bestuur Het bestuur bestaat uit 5
leden, gekozen door de Algemene Ledenvergadering; de voorzitter wordt in
functie gekozen. De overige functies worden binnen het bestuur verdeeld.
Bestuursleden worden voor 3 jaren gekozen en zijn na afloop van hun
zittingsperiode terstond herkiesbaar. Het bestuur regelt de gang van zaken
binnen de vereniging en vertegenwoordigt de vereniging naar buiten (overheid,
andere verenigingen e.d.). Het bestuur stelt een rooster van aftreden vast. Artikel 9. Algemene
Ledenvergadering Minstens eenmaal per jaar wordt
een Algemene Ledenvergadering gehouden. In deze vergadering legt het bestuur
rekening en verantwoording af over het in het afgelopen verenigingsjaar
gevoerde beleid, alsmede wordt een plan voor het volgende verenigingsjaar
voorgelegd. Ledenvergaderingen kunnen gehouden worden op initiatief van het
bestuur of van 5 of meer leden die langer dan 1 jaar lid zijn. Artikel 10. Besluiten Besluiten in de Algemene
Ledenvergadering worden genomen bij meerderheid van stemmen. Artikel 11. Kascommissie Door de Algemene
Ledenvergadering worden twee niet-bestuursleden, alsmede een reservelid,
aangewezen als leden van de kascommissie. Zij controleren het financieel
beleid eenmaal per jaar en adviseren de Algemene Ledenvergadering tot
décharge van penningmeester en bestuur. Artikel 12. Bevoegdheid bestuur Het bestuur beslist in zaken
waarin dit reglement niet voorziet. De Algemene Ledenvergadering kan echter bij
meerderheid van stemmen een dergelijke beslissing veranderen. Aldus vastgesteld en
goedgekeurd in de Algemene Ledenvergaderingen van 4 september 1989, 27
augustus 1990 en 31 augustus 1998. Geactualiseerd door het bestuur op 11
september 2017. |